İlim Dalı : Fıkıh | Konusu : Gayri Meşru İlişki=Zina |
Soruyu Soran : | Cevaplayan : Önder Nar |
Cevaplayanın Mezhebi: | |
Ekleyen : /2003-01-15 | Güncelleyen : /0000-00-00 |
Soru: Gayri meşru çocuğun şeraitte ki hükmü nedir?
el Cevab: Anne evliyse el veled lil firaş çocuk kadının evli olduğu adama aittir hükmü veririlir. Fukahadan bazıları kadının eşinden ayrılıp çocuğun gerçek babası ile evlenmesi durumunda babasına nisbet edilmesine cevaz vermişlerdir.
Zina ilişkisi ile rahme düşen çocuğun hükmü, kitaplık konudur.
Arapça da bu konu hakkında çok sayıda eser vardır. Türkçe de var mı bilmiyorum.
Neseb, aile, miras, haremlik selamlık, gibi çok sayıda hüküm içermektedir.
Mülahaza: Evli bir adamın başka bir kadınla zina yolu ile olan gayri meşru çocuğun hükmü?
el Cevab: Çocuğun günahı yoktur. Günah anne babanındır. Çocuğa ruh üflenme vaktine kadar düşürülmesi caizdir. Ama ruh üflendiyse ve ya üflenme şüphesi tahakkuk ettiyse çocuğa zarar verilmesi haramdır.
Bu durumda olan kadının eşinden ayrılıp o şahsın nikahına bir müddetliğine bile girmesi çocuğun gerçek babasına nisbet edilmesi için yeterlidir.
Mülahaza: Ne yani adamın eşinden boşanıp zina eden kadınla nikah mı yapması gerekir yani?
el Cevab: Erkeğin değil zina eden kadının nikahı altında olduğu erkeğin nikahından çıkması gerekir ki çocuk gerçek babasına nisbet edilebilsin.
Bu durumda olan insanlar müslüman mı?
Erkek ve kadın evliler ama eşlerinden başka birisiyle zina ediyorlar ve kadın hamile kalıyor. Kadının çocuğu doğurması caiz mi, çocuk kime nisbet edilir? Doğduğunda nikahı altında olduğu erkeğe mi gerçek babasına mı nisbet edilecek baba diyecektir, miraslardan hangisini alır ya da bu şekilde doğan çocuk miras ve nafaka talep edebilir mi?...
Mülahaza: Ya kadın evli değilse?
el Cevab: Kadının erkekten dini nikah istemesi ve nikahı altına girmesi uygundur ve tevbe etmesi.
Böyle bir durumda kalan insanlar neden zina etmişler ki nikah kıyıp evlenselerdi. Hiçbir günaha düşmemiş olacaklardı.
Mülahaza: Çünkü adam evliymiş ve kadın zina eden kadını da çocuğunu da istemiyormuş, adamda zaten kadını nikahı altına almak istemiyormuş.
el Cevab: Kadının çocuk doğmadan zina ettiği erkeğin dini nikahına girmesi sonra 1 talakla boşasa da olur günahlarına tevbe demektir. Her ikisine de kurtulma şansı verir.
Adam sonrasında boşuyorsa boşasın zaten istediği zaman boşayabilir.
Ruh üflenmemişse çocuk düşürülebilir.
SubhanAllah
Allah’a isyan etmek çok kötü
Allah’tan korkmayanlarla kadınlarımızın ibtila edilmesi çok acı.
Mülahaza: Çocuğun nisbet edilmesi için zina eden adamla bir müddet nikah meselesinin kitaptan delilini yazar mısınız? Şartlı nikah geçerli mi, nisbet için nikaha gerek var mı?
el Cevab: Şartlı nikah gibi bir tavsiyem olmadı.
Sadece evli bir kadın zina edip nikahı altında olmadığı bir erkekten hamile kalırsa ''el veledu lil firaş '' hadisi gereği ve cezai yaptırım olarak çocuk gerçek babasına değil; kadın kimin nikahındaysa ona nisbet edilir ya da bazı fukahanın dedikleri gibi annesine nisbet edilir.
Kadın nikahının altında olduğu kocasından boşanır ve zina ettiği erkeğin nikahına girerse bu çocuğun babasına nisbet edilmesini ve hayatı boyu bazı insanlar tarafından ayıplanmasını engeller.
Çocuğun babasının kadınla evlenmek istememesi durumunda kadın zaten mağdur olacaktır da çocukta mağdur olmaması için böyle fetva verdim.
Nutfesine sahip çıkmayan adam sıkıntılıdır. Kadının çocuğu aldırma vakti geçmemişse ceninin düşürülmesine fetva verilmiştir. Ama vakit geçmişse bari çocuğun ismi ve onuru kurtarılmalıdır. Bunun için kadın bir müddet nikahında tut sonra boşa demek suretiyle bunu yaparsa çocuk babasına nisbet edilecektir. Anne babasının günahları zaten çocuğa zarar vermez.
Mülahaza: Seda Sedam
Hocam zaten çocuk rahme düştüğü ilk gün ruh üflenmez mi?
el cevab: Hayır.
Sizden birinizin yaratılışı anne rahminde 40 günde şekillenir, nutfe daha sonra alakalı haline dönüşür, alaka mudga haline dönüşür sonrasında Allah bir melek gönderir ve melek bu oluşan bedene ruh üfler...
عَنْ عَبْدِ اللهِ بنِ مَسْعُوْدْ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ: حَدَّثَنَا رَسُوْلُ اللهِ صلى الله عليه وسلم وَهُوَ الصَّادِقُ المَصْدُوْقُ: (إِنَّ أَحَدَكُمْ يُجْمَعُ خَلْقُهُ فِيْ بَطْنِ أُمِّهِ أَرْبَعِيْنَ يَوْمَاً نُطْفَةً، ثُمَّ يَكُوْنُ عَلَقَةً مِثْلَ ذَلِكَ،ثُمَّ يَكُوْنُ مُضْغَةً مِثْلَ ذَلِكَ،ثُمَّ يُرْسَلُ إِلَيْهِ المَلَكُ فَيَنفُخُ فِيْهِ الرٌّوْحَ،وَيَؤْمَرُ بِأَرْبَعِ كَلِمَاتٍ: بِكَتْبِ رِزْقِهِ وَأَجَلِهِ وَعَمَلِهِ وَشَقِيٌّ أَوْ سَعِيْدٌ. فَوَالله الَّذِي لاَ إِلَهَ غَيْرُهُ إِنََّ أَحَدَكُمْ لَيَعْمَلُ بِعَمَلِ أَهْلِ الجَنَّةِ حَتَّى مَا يَكُوْنُ بَيْنَهُ وَبَيْنَهَا إلاذِرَاعٌ فَيَسْبِقُ عَلَيْهِ الكِتَابُ فَيَعْمَلُ بِعَمَلِ أَهْلِ النَّارِ فَيَدْخُلُهَا، وَإِنَّ أَحَدَكُمْ لَيَعْمَلُ بِعَمَلِ أَهْلِ النَّارِ حَتَّى مَايَكُونُ بَيْنَهُ وَبَيْنَهَا إلا ذِرَاعٌ فَيَسْبِقُ عَلَيْهِ الكِتَابُ فَيَعْمَلُ بِعَمَلِ أَهْلِ الجَنَّةِ فَيَدْخُلُهَا
Bu hadise göre ruh üflenmesi yaklaşık 120. günde gerçekleşir.[1]
Mülahaza: Seda Sedam
Şunu anlıyorum ki ruh üflenmeden gebeliğe son verilirse günah olmaz. Yanlışsam düzeltin lütfen
el Cevab: Anne sağlığı gibi bir problemle karşılaşıldığında hayati tehlike gibi, 120. güne kadar ruh üflenmediğinden buna cevaz verilebilir.
NŞA da ise rahme müdahale ve rahimde oluşan canlıya müdahale caiz değildir.
--------------------------------------------------------------------------------
[1] el Buhari es Sahih h no: 3208; Müslim es Sahih h no: 2643