İlim Dalı : Fıkıh | Konusu : Cinsel İlişki,Evlilik |
Soruyu Soran : | Cevaplayan : Önder Nar |
Cevaplayanın Mezhebi: | |
Ekleyen : /2018-08-04 | Güncelleyen : /2018-08-04 |
Soru: Eşler arasında münasebetten sonra hanımların adetten sonra temizlenip temizlenmediğinin netleşmesi için bekleyebildikleri gibi münasebet sonrası gusül için bekleniliyor mu buna gerek var mı namaz vakti geçmesi durumunda hüküm nedir?
el Cevab: Kadınlar cinsel ilişki sonrası organlarını yıkayıp namaz kılabilirler.
Kadının cinsel ilişki sonrasında uyarılma hali devam ediyorsa ve bir müddet sonra kasılmayla birlikte su gelmesi durumu (meni) olursa tekrar gusül alması gerekir ama bu nadiren olan bir durumdur.
Kadın ilişki sonrası namazı kaçırmamak için hemen gusül alsa ama kasılma olmaksızın sıvı gelse bu durumda abdest yeniler gusül gerekmez.
Not: (İlişki esnasında veya sonrasında kasılma olmaması ve dışarı meni ya da sıvı çıkmaması durumunda da gusül gerekir. Zira guslün sebebi bu durumda cinsel ilişkidir. İlişki sonrası veya ilişki olmaksızın kasılmayla birlikte sıvı gelirse o zaman da guslün gerekme sebebi meni gelmesidir.)
Erkeklerin cinsel ilişki sonrası beklemesine normal şartlarda gerek yoktur. Küçük veya büyük abdest alınıp bu arada ıkınılması durumunda yerinden ayrılmış meni bir şekilde organından çıkacaktır ve gusül alıp hemen namazını kılabilecektir.
Erkeklerde bir müddet bekleyip yollarda kalan meninin dışarı çıkmasının beklenmesi her erkekte rastlanan bir durum değildir.
Erkek ilişkiden sonra ya da uyarılmış iken hızlı hareket eden ya da kasılma sonucu çıkan meni sonrasında beklemez ve hemen gusül alırsa ve namazını kılarsa bu da caizdir.
Erkeklerde kasılma ve şehvet hali olmaksızın çıkan akıntı sebebiyle gusül gerekmez. Ama abdest yenilenir. Çıkan sıvı çamaşıra değdiyse çamaşır suyla yıkanılırsa yeterli olur.
Mülahaza: Eşler birbirinden uzakta olduklarında bu uzaklık uzun sürdüğünde telefonla konuşurken kendilerini tatmin etmeleri caiz midir?
el Cevab: Bu fiil eşlerin arasındaki her şeyin serbest olması açısından mübahtır. Esas hüküm de budur.
Eşlerin üçüncü şahısların aralarındaki ilişkiye ittila etme riski olan yerlerde bu tur konuşma ya da fiillerden uzak durmaları daha uygundur.
Konunun kendi kendini tatmin etme fiili açısından hükmü ise bekârlar için mekruhtur. Sağlığa zarar vermesi durumunda ya da mahzurlu başka fiillerle birlikte yapılması durumunda haramlık hükmü de alabilir.