İlim Dalı : Fıkıh | Konusu : İman |
Soruyu Soran : | Cevaplayan : Önder Nar |
Cevaplayanın Mezhebi: | |
Ekleyen : /2010-12-14 | Güncelleyen : /0000-00-00 |
Soru: Elmalılı 5:69 - Muhakkak ki inananlar, Yahudiler, Sabiler ve Hristiyanlardan kim Allah'a ve ahiret gününe iman eder ve güzel amel işlerse, onlar için bir korku yoktur, onlar mahzun da olmayacaklardır.
Mealindeki ayete göre, Yahudiler, Sabiler ve Hristiyanlar cehenneme gitmeyecekler mi?
el Cevab: Bütün ümmetlerden Allah’ı tevhid edip kendilerine gönderilen peygamberlerine iman eden ve o iman çerçevesinde ahiret günü hesaba çekileceklerine iman edip, emrolundukları salih amelleri yapanlar cennete gireceklerdir.
Ahiret gününe iman ancak bir peygamberin daveti ulaştıysa söz konusudur. Zira akıl Allah’ı tanısa birlese de Ahiret gününü isbattan acizdir. Bu iman esasının ayette zikredilmiş olması kendilerine gönderilen peygamberlerin davetlerini kabul eden ve onlara göre salih amel işleyenlerin mutlaka kurtulacaklarını müjdeler.
Bakara 62. ayetten bir önceki ayette Allah’ın ayetlerin kendilerine geldikten sonra onları tahrif edenler, kendilerine gönderilen nebileri öldürülenlerin Allah’ın gazabına uğrayacakları haber verilmiş akabinde de, önceki ümmetlerden kurtuluşa ulaşmış olanların iman ederler vasfına sahip olanlar olduğu vurgulanmış, bu öncekilerden kasdın da Yahudilerin, Hristiyanların ve sabilerin Allah’a iman edenleri ahiret gününe iman edenleri ve salih ameller işleyenlerinin olduğu haber verilmiştir.
Bütün ümmetlerden Allaha ve ahiret gününe iman edenler ve peygamberlerinin getirdiği yükümlülükleri yapıp salih ameller işleyenlerin kurtuluşa ermesiyle, son peygamberin davetinin kendilerine ulaştığı bu sayılan ümmetlerin onun davetinden yüz çevirmeleri durumunda bile cennete girecekleri iddiası peygamberimizi yalanlamak olur.
Kuranın Allah kelamı olduğuna inanan bir mü’min içeriği itibarıyla ondaki bütün içeriğe iman durumundadır. Peygamber efendimizin davetinin ulaştığı bir muvahhid ehli kitab mensubunun durumunu sağlıklı olarak kavramaya yeterli olacak iki muhakeme yazacağım.
Birinci Muhakeme ;
İslam ümmetinden birisi (Kurana ve sünnete inananlardan) Muhammed Allah’ın resulü değil derse kafir olur. Bu açıktır. Muhammed Allah’ın Resulü değildir, diyene mümindir derse ictimaun nakideyn olur. Yani bir şeye hem iman hem küfür demiş olur. İman edilmesi gerekenlere iman edilmemesine cevaz vermesi boyutuyla da kafir olur.
Yani İslam adına konuşan bir insan, Hz.Muhammed’e (sas) iman etmeyenler de cennete girebilir derse öncelikle kendisi iman esaslarından birisine iman edilmesi gerekmez, dediğinden dolayı dinden çıkar. İslam ya da Müslümanlar adına konuşma hakkı kalmaz. Muhammedun Resulullah ayetine muhalif inancı olduğu için kafir olur.
Muhammedun Rasulullah demeden İslam dini ve kitabının hak olduğunu söyleyen alıktır. Alık ne dediğinin farkında olmaya denir.
İkinci Muhakeme ;
Şeytanın küfrünün niteliği üzerinde yapılabilir. Şeytan Allah’ı tevhid eden bir akıllı mükellef varlıktır. Allahın varlığında ve birliğinde tereddütü de yoktur. Ama kafirdir ve melundur. Küfrünün sebebi Allah’ın emrine isyan etmesidir. Yani Allah’ı aklıyla ve ruhuyla kavrayan ve tevhid üzere olan bir insan kafir olarak vasf edilemez sözü yanlıştır. Şeytana kafir demeyen de kafirdir. Ehli kitaptan olup muvahhit olan bir insan Hz. Muhammed’in (sas) daveti ulaştığı halde iman etmese bile cennete girecektir diyen Müslüman da kafirdir.
Konu Hakkında Okunması Gereken Makaleler:
http://www.eskieserler.com/Eski/Eserler/Makale/2071/Ehli-Kitabin-Peygamberimize-iman-etmeden-Cennete-Girmesi-inancinin-Hukmu.asp
http://www.eskieserler.com/Eski/Eserler/Makale/2048/Ehli-Kitabin-Kurana-Karsi-Tutumlari.asp
http://www.eskieserler.com/Eski/Eserler/Makale/2046/iman-Acisindan-Ehli-Kitab.asp
http://www.eskieserler.com/Eski/Eserler/Makale/238/Kurani-Kerime-Gore-Ehli-Kitapla-Diyalog.asp
http://www.eskieserler.com/Eski/Eserler/Makale/27/Peygamberimizin-(s.a.s.)-Ehli-Kitapla-Diyalogu.asp