Hit (5001) F-257

Peygamberimizle Allaha Tevessül Etmek Ve Kurandan Delilleri

İlim Dalı : Konusu : Tevessül
Soruyu Soran : Cevaplayan : Muhammed Önder
Cevaplayanın Mezhebi:
Ekleyen : /2022-11-14 Güncelleyen : /2017-12-06

Peygamberimizle Allaha Tevessül Etmek Ve Kurandan Delilleri

َمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمْ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِيماً (64)
فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنْ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنْتَ فَظّاً غَلِيظَ الْقَلْبِ لانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ (159)
تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ وَمَنْ يُطِعْ اللَّهَ وَرَسُولَهُ يُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ (13) وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَتَعَدَّ حُدُودَهُ يُدْخِلْهُ نَاراً خَالِداً فِيهَا وَلَهُ عَذَابٌ مُهِينٌ (14
مَنْ يُطِعْ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ وَمَنْ تَوَلَّى فَمَا أَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظاً (80)

Peygamberine itaat Allaha itaat etmektir. Seni aralarında hükmettirmedikleri müddetçe ve kalplerinde bir en basit mırın kırın etme duygusu olmadan hem de iman etmiş olmazlar

 وَإِذْ أَوْحَيْتُ إِلَى الْحَوَارِيِّينَ أَنْ آمِنُوا بِي وَبِرَسُولِي قَالُوا آمَنَّا وَاشْهَدْ بِأَنَّنَا مُسْلِمُونَ

Allah bir peygamberine iman etmek esası olmaksızın bir peygamber göndermemiştir. Peygambere imansız Allah’a iman olmaz. (Zaten bu çelişkidir. Akıl açısından da ahmaklık olur. Söylediğine inanacaksın kendisinin peygamber olduğuna inanmayacaksın).
Peygambere itaat etmekte imandır etmemek de küfürdür. Allah’a kendisine ve peygamberine itaat edenleri cennetine sokacağını buyurmuştur. Allah kendisine isyan edenleri ve peygamberine isyan edenleri ve koyduğu sınırları tecavüz edenleri ebedi cehennemle cezalandıracağını haber vermiştir.
Allah peygamberine etrafındaki müminleri affedici olmasını ve onlar için istiğfar etmesini emretmiştir. Ve bunun Allah’ın rahmetiyle olduğunu da haber vermiştir.
Allah gönderdiği peygamberlere kendisinin izni ve emriyle itaat edildiğini ve edileceğini haber verdikten sonra söyle demiştir. Onlar nefislerine zulmettiklerinde sana gelseler ve senin yanında Allaha istiğfar etseler peygamber de onlar için Allah’a istiğfar etse Allah’ı onların istiğfarını kabul eder bulurlardı.
Peygamberimiz onun yanına gelmeyi ve yanında Allah’a istiğfarı sahabeye öğretmiş ve sadece günahların affı konusunda değil dünyevi ya da uhrevi ne ihtiyaçları olursa o konuda kendisini Allah’a aracı yaparak Allah’tan her şeyi isteyebileceklerini sahabeye öğretmiştir.
Efendimizin uygulamada öğrettikleri hadis kitaplarında nakledilmektedir. Ve konunun şirkle alakası yoktur.
Yalnız Allahtan istemek haktır. Bu Allahtan başkasından Allah’tan istediğimiz manada istemek değil Allah duamızı kabul etsin diye Allah’ın emrettiği peygamberimizin de nasıl yapacağımızı gösterdiği şekliyle Allah’a sevgili kulu efendimizi aracı kılmaktır. Allah’a ibadet ederek bizden razı olmasını isteriz. Sadaka verip belayı bizden def etmesini isteriz. Hacca gidip günahlarımızın tamamından kurtulmayı isteriz. Teheccüde kalkıp duanın kabul saatlerinde sıkıntımızı Allah’a arz ederiz. Sıla ı rahim yapıp ömrümüzün uzatılmasını ümit ederiz. Yani Allaha bazı şeyleri vesile kılarak niyaz eder rahmetini bize lutfetmesini ondan isteriz. Bu amel ya da fiilleri bize peygamberi vasıtasıyla öğreten Allah tealadır. Onun bize ve alemlere rahmet olarak gönderdiği efendimiz bunları haber vermiş öğretmiş uygulamış sahabe de ondan almış bize nakletmişlerdir. Bu vesilelerden birisi de işte Allah rasulunü aracı kılarak ondan bir şey istemektir. Tek istenilen Allah’tır. Aracı kılınan ve vesile edinilen ise çoktur. Allahın şeriatının tamamı vesiledir.
Yine bilinmelidir ki kim Allahın sıfatlarını peygamberimize izafe ederse Allaha şirk koşmuş olur. Allah yerine peygamberimize ibadet ederse şirk koşmuş olur. Bir Salih insana Allahın sıfatlarını verirse müşrik olur. Allah’ı tanıyan peygamberini tanıyan ne yaptığını bilenler ise bundan uzaktır.
Araplar buna karşı çıkıyor dediğiniz arapların 1.000.000 da birini bile teşkil etmez. Suudi Arabistan’da yasayan ve iktidara yakın olan 1.000.000 insanın anlayışı ya da tek bildikleri anlayıştır bu arabları temsil etmez. Müslümanları arasındaki oranları da sıfıra yakındır. Tarih boyu da İbn Teymiyye ve birkaç insandır. İbn Teymiyye’de efendimiz hayattayken bunun caiz olduğunu ama vefat ettikten sonra caiz olmayacağını söylemiştir. Efendimiz vefat ettikten sonra neden caiz olmayacağı probleminin temeline kabirdekine ibadet olur endişesini koymuştur. Ve bu kanaati muteber ilim adamları arasında kabul görmemiştir. Günümüzdeki İbn Teymiyye’nin görüşlerinden başka görüşlere itila etmemiş suudlu avam ve gençlerin her tafsilatını bilmedikleri şeye şirk demelerine de aldanmayın.  Allah affetsin ve hidayet etsin kendilerinden başka kim varsa herkesi müşrik sanan bir gariban topluluk yaşatılıyor Suud’da.

Mülahaza: Emel Arısoy
Sui misal emsal olmaz! Biz açıktan dolup taşan kabir ziyaretlerini vurduk mu yüzünüze? Bilinç altına "İbni Teymiyye muteber degildir" intibasını gönderdiğiniz de gözümden kaçmadı hocam. Daha itidalli olmanızı beklerdim ya da " kapı aralar" endişesi taşıyanlarında gönlünü almanızı umardım. Küpün içinde ne varsa dışarıya da o sızar nihayetinde elbet:) eyvallah...

el Cevab:
Talik; değerli Emel Arısoy,
Konumuz kuran ve sünnetle sabit bir amel ve uygulamanın yanlış yorumlarla kabre ya da peygamberimize ibadet ediliyormuş seklinde algılanmasının yanlışlığını ortaya koymaktı. Kabir ziyaretlerinde halk arasındaki yaygın yanlış ve bidatler değil. Sizlerde maşallah birikim sahibi düzeyli Müslümanlarsınız. Onları size anlatmanın bir manası yok.

Ek ;
İbn Teymiyye bir muhaddis fakih usulcü müfessirdir. Hanbeli mezhebinde yetişmiş bir mezheple kayıtlanmamıştır. Ahmed b Hanbel’ de öyledir.
Abdulkadir Geylani’nin tabilerinden ya da müridlerindendir. Evradı ezkarı olan bir insandır.
el Gazali gibi kelam ve felsefeyi kritik etmeyi denemiş ama Eş’ari ve Maturidilerin düştükleri hatalardan çok daha vahim hata ve neticelere varmıştır. Ama kendi vartasına bakmadan çok sayıda ilim adamını tekfir etmiş tefsik etmiştir.
Tasavvuftaki vahdeti vücud anlayışını küfür olarak nitelemiştir.
Maturidi ve Eş’arileri, selefin mezhebini tahrif etmekle itham etmiştir. Allah’ın haberi sıfatları hakkındaki kanaatleri tam bir felakettir.

Ek 2;
Sizin esinlendiğiniz bu fikirler kökeninde onun alem ve Allah iman ve peygamberlik tasavvurundaki sıkıntılı neticelerine dayanmaktadır.
Günümüz hareket ve İslami hareket önderleri buldukları farklı ve fantastik ifadeye sarılıp Müslüman kitleleri yönlendirmektedirler. Sonrasında sizler gibi insanlar dini açıdan sorun olmayan şeylerle sorunmuş gibi uğraşıp durmaktasınız.

Ek 3;
Dini meselelerle alakalı soru ya da anlatımlarınızda daha yalın bir dil kullanmanızı rica edeceğim ki sizi % 100 doğru anlayabileyim.

 

Otel Tekstili antalya escort sakarya escort mersin escort gaziantep escort diyarbakir escort manisa escort bursa escort kayseri escort tekirdağ escort ankara escort adana escort ad?yaman escort afyon escort> ağrı escort ayd?n escort balıkesir escort çanakkale escort çorum escort denizli escort elaz?? escort erzurum escort eskişehir escort hatay escort istanbul escort izmir escort kocaeli escort konya escort kütahya escort malatya escort mardin escort muğla escort ordu escort samsun escort sivas escort tokat escort trabzon escort urfa escort van escort zonguldak escort batman escort şırnak escort osmaniye escort giresun escort ?sparta escort aksaray escort yozgat escort edirne escort düzce escort kastamonu escort uşak escort niğde escort rize escort amasya escort bolu escort alanya escort buca escort bornova escort izmit escort gebze escort fethiye escort bodrum escort manavgat escort alsancak escort kızılay escort eryaman escort sincan escort çorlu escort adana escort