İlim Dalı : Fıkıh | Konusu : Kabir Ziyareti |
Soruyu Soran : | Cevaplayan : Önder Nar |
Cevaplayanın Mezhebi: | |
Ekleyen : /2031-08-14 | Güncelleyen : /0000-00-00 |
Soru : Peygamberimizin kabrinin ziyaret edilmesi için Medine’ye gitmek şirktir ve bidattir deniliyor . Bunun hükmü nedir?
el Cevab: Bidat dinde aslı olmayan şeye denir. Kabir ziyareti sünnettir. Peygamberimize salat ve selam getirmek sünnettir.
İsmi anıldığında salat selam getirmeyen mahrum edilmişlerdendir.
Selefiler efendimizin kabrinin ziyareti ile ilgili hadisleri bilirler.
Ve şöyle derler; kabrinin ziyareti ile ilgili hadislerin çoğu zayıf ya da uydurmadır. Medine de olanlar efendimizin kabrini ziyaret edebilir. Ama uzak memleketlerden kabrinin ziyaretine gelinmesi diye bir amel dinde yoktur.
3 mescide yolculuk edilmesi meşrudur. Kabirlere ziyaret için yolculuğa çıkılması değildir.
Aralarından kendini bilmezler, bunun şirk olacağını söylerler. Neye göre deyince sedden liz zeria derler.
Peygamberimizin mescidinde namaz kılmak için yolculuğa çıkmak ittifakla caiz ya; her gelen mescidine gelince medeni olmuş olur. Medine’ye gelmişken Medine ehli gibi onlarda ziyaret ederse ne dersin denmelidir..
Peygamberimizin ziyaretinde Medine ehline serbest diğerlerine şirk olur ayrımını yapmanın kitaptan sünnetten delili nedir de denmelidir.
Kabir ziyareti meşru iken, seyahat etmek meşru iken, Medine’ye camisinde namaz kılmak için gelmek övülmüş ve meşru iken, peygamberimize salat selam getirmek meşru iken; kabrini ziyarete gelmek şirktir demek hurafedir.
İmam es Subki'nin Şifaus Sekam fi ziyaret hayril enam isimli eserini incelemelisiniz…